Amber de Boer, hoofd administratie bij uitzendbureau De Koger, zoekt na tien jaar haar geluk elders. Met haar vertrek verdwijnt ook veel praktische kennis uit de organisatie. Maar dankzij Backoffice Support wordt die kennis van actuele wet- en regelgeving in het bedrijf geborgd. “Wij kunnen altijd op hen terugvallen.”
Met Backoffice Support voorziet All About Flex in een groeiende vraag naar expertise op afroep. Ook voor Uitzendbureau De Koger in Zaandam is dit een goede oplossing. Voor het kleine team blijkt deze kennispartner van grote waarde. Zeker als een van de mensen na tien jaar vertrekt. “Backoffice Support zorgt voor borging van kennis in onze organisatie.” Lees wat deze nieuwe dienstverlening voor u kan betekenen.
Kennispartner
De Koger heeft zich in de loop van de tijd gespecialiseerd in de cacao- en procesindustrie. Waar een eeuw geleden al ‘losse ploegen’ van fabriek naar fabriek gingen, werken nu gemiddeld tachtig uitzendkrachten via De Koger in de bekende Zaanstreek.
De Koger is een van de uitzendbureaus die gebruik maakt van Backoffice Support, de nieuwe dienstverlening die AAF biedt (zie kader). Hier kunnen uitzendbureaus terecht voor praktische vragen over wet- en regelgeving en advies op maat. Backoffice Support is bedoeld voor uitzendbureaus die ‘te klein’ zijn om zelf alle kennis hierover in huis te hebben. En als er behoefte is aan een externe expert, zoals bij Amber de Boer, hoofd administratie bij De Koger. “Wij werken met een klein team, waarbij er heel veel specifieke taken bij één persoon liggen. Ik krijg regelmatig vragen waar ik een passend antwoord op moet geven. Dan is het wel fijn als er een kennispartner is waarmee je inhoudelijk op niveau kan overleggen.”
Meer wet- en regelgeving
In de tien jaar dat Amber al werkt bij De Koger heeft zij natuurlijk veel ervaring opgebouwd, maar zij weet ook dat er op het vlak van administratie en verloning steeds meer gevraagd wordt van uitzendmedewerkers. “Er komt meer en meer regelgeving, die wordt aangescherpt of zelfs helemaal omgegooid, zoals de WAB. Er gebeurt een heleboel, en ik volg het op de voet via nieuwsbrieven en seminars, maar hoe je dat concreet in je werk moet toepassen, daar komt in de praktijk wel iets meer bij kijken. Neem de inlenersbeloning. Wij hebben niet de luxe – zoals grote uitzendbureaus – om daar een heel team op te zetten. Dus ik moet zo goed en zo kwaad als dat gaat mij daarin specialiseren in de tijd die er naast het andere werk overblijft. Dan is het maar goed dat wij Backoffice Support hebben.”
Continuïteit borgen
Amber gaat na tien jaar De Koger verlaten om voor zichzelf te beginnen. Zij volgt nu een opleiding om straks als interim chief happiness officer (CHO) aan de slag te gaan. Dit uit Amerika overgewaaide fenomeen krijgt ook binnen HR in ons land meer voet aan de grond, legt Amber uit. “Onderdeel van de Arbowet is het preventiebeleid om verzuim tegen te gaan. Burn-out bij medewerkers komt veel voor en duurzame inzetbaarheid is een belangrijk thema. Grote organisatie kunnen iemand binnen HR daarvoor vrijmaken, maar dat kan niet elk bedrijf. Die hebben behoefte aan een interim CHO.” Dat Amber haar droom gaat volgen is natuurlijk mooi voor haar, maar niet voor De Koger. Met haar vertrek verlaat ook veel relevante kennis het uitzendbureau. Gelukkig is er een opvolgster, die momenteel wordt ingewerkt door Amber. Volgens haar is het op zo’n moment des te belangrijker dat zij kunnen terugvallen op Backoffice Support. “Mijn opvolgster zal ongetwijfeld veel vragen hebben de komende tijd. Daarmee kan zij dan altijd terecht bij de experts van AAF. Zij kennen ons bedrijf heel goed en het is een fijn idee dat wij hen achter de hand hebben. Ik weet dat het bij hen in goede handen is, dat is een hele geruststelling.”
Voor De Koger blijkt Backoffice Support een belangrijke ondersteuning, weet Amber. “Het heeft voor elk uitzendbureau toegevoegde waarde, maar zeker voor uitzendbureaus met een klein team, waar veel kennis bij één persoon ligt. Als er dan bij een ‘wisseling van de wacht’ kennis moet worden overgedragen, kan Backoffice Support dit opvangen. Zo wordt de kennis geborgd in de organisatie.”
Kader
All About Flex (AAF) heeft onlangs haar dienstverlening uitgebreid met de Backoffice Support; een helpdesk voor uitzendbureaus die in het dagelijks werk tegen vragen over wet- en regelgeving aanlopen en daarbij graag gebruik maken van praktische expertise van AAF.
Tegen een vaste maandelijkse vergoeding krijgt het uitzendbureau alle support van experts. De Backoffice Support bestaat uit deze vier onderdelen:
- 1eerstelijns helpdesk; hier kunnen uitzendbureaus terecht met alle mogelijke praktische vragen waar zij in hun dagelijks werk tegenaan lopen. Binnen 48 uur krijgen zij antwoord
- 2een periodieke voorlichtingsbijeenkomst; kennissessies waarbij uitzendondernemers helemaal worden bijgepraat over de actuele wet- en regelgeving
- 3jaarlijks een één-op-één gesprek waarbij een backoffice specialist alle mogelijke onderwerpen die spelen in de uitzendorganisatie met het uitzendbureau doorneemt
- 4een gratis opleiding zit ook in het pakket, net als korting op andere opleidingen en adviesopdrachten.
Wilt u meer weten? Neem dan even contact met ons op via 088-0204400 of klik op de button ‘Direct Contact’